Pàgina principal - Notícies publicades en Octubre, 2019

2010 / 2011 / 2012 / 2013 / 2014 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019
Gener / Febrer / Març / Abril / Maig / Juny / Juliol / Agost / Setembre / Octubre
Notícies publicades en Octubre, 2019
  • Dimarts, 8
  • arqueologíafeminista

Taller Doctoral "Arqueologia Feminista"

Aula Polivalent. Edifici Instituts Universitaris

14 d'octubre de 9 a 14 hores

• Divendres, 4
  • XICEFYP

XI Col·loqui Internacional del CEFYP "La mort i el més enllà entre fenicis i púnicos"

Homenatge al professor Manuel Pellicer Catalán.  Eivissa, 27, 28 i 29 de novembre

• Dimecres, 2
  • gva

El grup de recerca Arqueologia i Patrimoni Històric obté la subvenció del programa Prometeu de la Generalitat Valenciana

El grup de Recerca en Arqueologia i Patrimoni Històric (VIGROB-010), format per professors del nostre Departament, ha obtingut una de les tres Subvencions per a grups de recerca d'excel·lència del Programa Prometeu, concedides per la Generalitat Valenciana a la Universitat d'Alacant en la convocatòria de 2019. A la convocatòria es van presentar 118 sol·licituds, de les quals tan sols 37 han aconseguit finançament. El projecte presentat pel Grup d'Excel·lència VIGROB-010, sota l'adreça de la catedràtica Sonia Gutiérrez Lloret, Directora del grup, ocupa el decimosegundo lloc entre els 37 concedits, i és l'únic referit a la temàtica arqueològica que ha aconseguit finançament (Prometeu 2019/035).

El projecte proposat porta per títol LLIMS. Litoral i Muntanyes en transició: arqueologia del canvi social en les comarques meridionals de la Comunitat Valenciana i està integrat pels investigadors Lorenzo Abad Casal, Carolina Doménech Belda, Ignacio Grau Mira, Sonia Gutiérrez Lloret, Jesús Moratalla Jávega, Fernando Prats Martínez, Feliciana Sala Sellés i Julia Sarabia Bautista.

La seua finalitat és estudiar les societats antigues en el sud de la Comunitat Valenciana i els seus processos de transició entre la Protohistòria i els inicis de l'Edat Mitjana (segles VIII a. de C. a XI d. de C.), aplicant l'arqueologia com a instrument històric d'anàlisi de les dinàmiques de transformació social i la cultura material com a expressió del canvi.

En breu el projecte Llims disposarà d'una pàgina web amb més informació.

• Dimarts, 1
  • museo navarra

El Museu de Navarra acull l'exposició "La vida impresa en els ossos. Paleopatología a Navarra"

L'exposició ha sigut comisariada per Patxuka de Miguel Ibáñez, Col·laboradora Honorifica del Departament.

• Tornar al tauler principal