Proyecto "Análisis de la arquitectura fenicio-púnica de Menorca"

Ha conclòs la fase de treball de camp del projecte "Anàlisi de la arquitectura fenici-púnica de Menorca" que ha sigut dirigida per Fernando Prados Martínez, professor de l'Àrea d'Arqueologia de la Universitat d'Alacant. Les labors de fotogrametria i estudi paramental s'han desenvolupat durant el passat mes d'agost. Durant els pròxims mesos es durà a terme el processament de la informació gràfica obtinguda i el registre de la documentació ja en el Departament.

En aquesta primera campanya els treballs s'han centrat en l'estudi de les estructures defensives del període "postalayótic" de cara a la caracterització de diversos elements corresponents a la fortificació de diversos enclavaments insulars durant la II Guerra Púnica, a la fi del s. III a. de C. Han sigut objecte d'anàlisi les defenses dels poblats de Trepucó, Torrellafuda, Talatí de Dalt, Torralba i Sota na Caçana.

Un primer avanç dels resultats obtinguts es presentarà la setmana vinent en les VI Jornades d'Arqueologia dels Illes Balears que se celebraran a Formentera entre els dies 26 i 28 de setembre.