Asentamiento campesino y Ermita de El Cabezo-Clot de Galvany

Els directors dels treballs han sigut:

• Jaime Molina Vidal: Professor Titular d'Universitat-Historia Antiga, Universitat d'Alacant. Departament de Prehistòria, Arqueologia, Història Antiga
  • Laia Fabregat Bolufer: Arquitecta Superior per la Universitat Politècnica de València
  • Carolina Fredes Castillejo: Arquéologa i investigadora de l'equip de recerca. Museu Vila Romana de l'Albir (Alfes del Pi, (Alacant)

Els treballs van començar la segona quinzena de gener de 2014 i han consistit en el seguiment arqueològic, consolidació i restauració d'estructures. Els objectius generals de la intervenció han sigut:

A. Posar en relació el patrimoni cultural amb el seu entorn territorial incloent el jaciment en el recorregut interpretatiu del Paratge Natural Municipal d'El Clot de Galvany

B. Promocionar de manera didàctica els valors paisatgístics, naturals i culturals del jaciment amb la finalitat de potenciar el respecte pel patrimoni cultural i natural

C. Difondre les maneres de vida d'una comunitat agrícola en un area perifèrica de la colònia d'Ilici i la seua posterior ocupació per una estructura religiosa a partir del segle XVII.

Més concretament s'ha procedit a consolidar i restaurar les estructures arqueològiques (construccions, murs, paviments i arrebossats) de les dues fases d'ocupació detectades en el jaciment (Assentament camperol romà i ermita del s. XVII), posar en valor el jaciment perquè siga visitable (ordenar accessos, crear panells explicatius, planificar les pautes de manteniment, organitzar les àrees de visita), concloure el projecte científic-arqueològic del jaciment amb la publicació dels resultats en revistes d'àmbit nacional i realitzar una reconstrucció 3D del jaciment.